Forside      Profil      Kontakt      Afstemning      Nyhedsbrev      SiteMap      Søg

Bryllup&Fest

Frederikssundsvej 60e

2400 København NV

Tlf. 35 853 854

Dagbog fra Curaçao

Sidste år havde Bryllup&Fest en rejse på spil i vores spørgeskemakonkurrence. Vinderne, Kamilla og Thomas, drog af sted uden børnene til det sydlige Caribien i november i 2007. Bryllup&Fest bad dem skrive deres oplevelser fra Curaçao hjem til os. Her er deres beretning.

Hvordan vi vandt rejsen ... Det ender altid med en Lillymodel. Det gjorde det også for mig, og i den forbindelse var jeg inde ved Lilly i Ålborg for at se efter en kjole. Vi fik et Bryllup&Fest med hjem, som vi kunne kigge og finde inspiration i. En aften sad vi begge og kikkede i kataloget, bryllup og fest. Vi så der var andre, der havde været heldige at vinde en rejse, så vi syntes det kunne være sjovt at deltage i den konkurrence, der var i bladet. Det er ellers noget, vi aldrig gør, da man aldrig hører om nogle der vinder. Men vi vinder heller aldrig noget, hvis vi ikke prøver, så vi udfyldte siden i bladet og sendte det ind.

Vi blev gift den 26. maj 2007 i Storvorde kirke. Det var en utrolig smuk dag for os – en vi aldrig vil glemme. Og det skulle vise sig, der kom flere af de dage man aldrig glemmer.
En dag i august, kom der en stor kuvert ind af døren. Afsenderen var Magasinforlaget. Vi havde glemt alt om den konkurrence, som vi havde deltaget i engang i foråret. Men i kuverten lå der altså en gavekort med en rejse for to til Curaçao. Det var slet ikke til at forstå, at vi almindelige mennesker kunne være så heldige at vinde en så flot præmie!

Vi rejste fra Ålborg den 4. November klokken 01.00 om natten, for vi skulle med et fly fra Billund allerede klokken 06.25. Så med sommerfugle i maven begav vi os ud på vores drømmerejse. Fra Billund og videre til Amsterdam, og videre derfra til Curaçao. Vi ankom klokken 16.45 lokal tid, så det tog godt og vel 24 timer fra Ålborg, så vi var godt baldrede. Med en varme på 30 grader, og iklædt vintertøj, fik vi vekslet til deres penge (Gylden naf).

Uden for lufthavnen rev de nærmest i én for at få lov til at køre os til hotellet. Om det var taxi eller ej vi kørte med, ved vi ikke, men vi kom da frem til det første hotel i en gammel spand af en bil.

Vi blev taget pænt imod på hotellet, det hed Lions Dive & Beach Resort. Værelset var utroligt flot med en dejlig udsigt. Efter et bad var der allerede blevet mørkt, og vi tog ned for at spise på hotellets restaurant. Det var cubansk aften, så det var cubansk mad der var på menuen, og der kom derfor ikke særlig meget mad ned. Da det havde været en lang rejse, så vi gik op i seng.

Dag 2. På grund af tidsforskellen stod vi op allerede lidt i seks. Vi fik ringet hjem for at fortælle at turen var gået godt. Lidt senere begav vi os ned på restaurant Nemo og spiste morgenmad – det var rigtigt lækkert, og der var en masse at vælge imellem. Hele dagen gik med udelukkende gå rundt på hotellet og stranden, for der var meget at se. Der var en bassin med søløver, som de var ved at bygge nyt reservat. Vi så mange flotte farvestrålende fugle, der fløj rundt.

Hen på aften, da mørket faldt på, var der små lys over alt – sågar oppe i palmerne. Det var utroligt smukt at sidde og nyde en middag til det syn.

Dag 3. Det var en yderst smuk og varm dag at vågne op til, og vi spiste på igen morgenmad på Nemo. Ved middagstid tog vi på stranden, hvor vandet var klart blågrønt, og vi kunne se de mange fisk i alle farver. Efter en kold smoothie, gik turen op på hotellets lille kiosk, hvorfra vi fik sendt kort hjem. Vi ville gerne ud og svømme med delfiner, så vi gik over på delfin-akadamiet for at bestille tid. Vi kom idet der var delfin show, og så hvor dygtige, de er. Aftenen sluttede med en romantisk middag på restaurant Hemmingway, der ligger direkte på stranden, hvor solen gik ned bag os.

Dag 4. Vi stod op allerede klokken 06.00, fordi vi ville gerne tage en dukkert i poolen. Det var fedt at kunne gå direkte fra poolen og ind på Nemo for at spise. Bagefter var vi et smut på hotellets motionscenter, for tiden skulle gå med et eller andet inden vi skulle ud og svømme med delfinerne. Vi tog en lille middagslur derefter, for vi kunne jo lige så godt nyde friheden! Der var ingen børn der var afhængige af os jo. Klokken 14.15 skulle vi være klædt om, så vi ventede spændt på, det blev vores tur, til at komme i vandet med de store dyr. Vi måtte desværre ikke tage billeder af os imens vi var sammen med delfinerne i vandet. En fotograf knipsede billeder af os, som vi kunne købe. Vi fik taget to hver, et hvor delfinen kysser os, og et andet hvor vi ’løfter’ delfinen. ’Vores’ delfin hed Couban, han er 11 år, tre meter lang og vejer 250 kg. De fodrer dem seks gange daglig, men de har selv muligheden for at fange en fisk eller to, hvis de ellers gider, fik vi at vide. Couban kunne synge delfinsk, snakke, kysse, kramme, vinke, sprøjte med vand ud af munden, rulle og svømme strakt på sin hale op over vandet. Billederne blev gode og vi betalte dem med glæde, selv om de er dyre – men pengene gik til delfinerne, så vi syntes, pengene var givet godt ud. Da vi kom tilbage på hotellet, havde der været nogle inde på værelset med en flaske champagne og et brev om, at de håbede vi nød opholdet. Utroligt rørende.

Dag 5. Denne dag drog vi til byen Punda bare for at shoppe lidt. Der var utroligt mange ting, og det er billigt nok på Curaçao. Byen er noget stor, så vi kunne ikke nå at se det hele på en dag. Efter en lang dag i byen med fritgående hunde og geder, gik turen hjem til hotellet.

Dag 6. Så var det tid til at pakke vores tøj ned igen, for vi skulle videre til et nyt hotel, som lå 15 minutters kørsel længere ind mod byen. Vi tjekkede ud fra Lions Dive & Beach Resort, og takkede for et dejligt ophold. Vi ankom til Hotel Avila klokken 09.30, men vi kunne først tjekke ind klokken 15.00. Så vi gik rundt og så på hotellet, det var enormt stort, og utrolig flot – meget enkelt og moderne. Og direkte til havet. Kl. 13.30 blev vi tilbudt frokost på hotellets regning, da de var bagud med rengøringen af vores værelse. Receptionisten forklarede, de havde valgt at opgradere vores værelse som en ekstra lille bryllupsgave. Klokken 15.30 blev vi budt velkommen af en yderst venlig piccolo, der tog vores tasker og fulgte os op på vores værelse. Det var det fedeste rum – nærmest en lille lejlighed med eget køkken, badekar, bruser, en kæmpe stue med en kæmpe seng, fladskærmstv og et lille bord/stole arrangement, hvor der var pyntet op med champagne, is og blomster, samt et lykkeønskningskort fra hotellets danske ejer, Tone Møller.

Den aften lå vi pænt i sengen med champagne, mens roomservice sørgede for mad på sengen. Og så var den dag også gået.

Dag 7. Klokken 07.30 kom roomservice med morgenmad på sengen. Vi syntes, det var en fed oplevelse, så det ville vi have hele ugen om morgenen. Resten af dagen sad vi enten i baren eller lå på stranden. Om aften var der Caribbean Grill Night. Thomas havde bestilt bord til os, og havde ellers sørget for, der ikke manglede noget til os. Han havde bedt om at få blomster på bordet, hvad jeg syntes, var rigtigt sødt.

Dag 8. Søndage på Curaçao er lige som vores – ingen butikker er åbne, så da der ikke var det vilde at lave, svømmede vi i poolen, spiste en god frokost ved havet, men tiden gik alligevel hurtig. Om aften fik vi serveret kongerejer oppe på værelset. Uhhmmm det var lækkert!

Dag 9. Vi tog med Hotel Avilas bus ind til Punda, for der var så meget, vi ikke havde set endnu. Så vi tog ind og kiggede på skibe, der lå til ved vandet. Der lå et kæmpe krydstogtskib til – det var yderst flot, og der var nok 20 dæk ... der var i hvert fald mange. Vi købte frugt i de små boder ved vandet, og spiste det om eftermiddagen oppe på vores terrasse. Også den dag fik vi svømmet en del.

Dag 10. Det var noget af et vejr, vi vågnende op til. Der var 40 grader som de andre dage, men regnen stod ned i store stænger. Til at starte med var det hyggeligt at bade mens de varme dråber plaskede ned. Når det først regner i Caribien, så regner det med stor styrke, fortalte én af tjenerne os. Da vi havde fået nok af at opføre os som forelsket børn i poolen, blev vi enige om at tage en tur på hotellets museum. Huset hed Octagon, og var noget historisk noget, der stammer helt tilbage fra 1812. En frihedskæmper ved navn Simon Bolivar havde opholdt sig i huset for at samle nogle styrker, så de kunne stoppe den spanske kolonisering i Sydamerika. Han havde søgt ly på øen, og havde så boet i huset, som står midt i gårdspladsen på hotellet.

Dag 11. Sidste dag på hotellet. Vi fik pakket og gjort os klar. Klokken 12.00 ringede Tone Møller, der ejer hotellet, hun sagde, hun ville have mødtes med os. Men hun havde desværre været forhindret, idet hun selv skulle giftes weekenden efter, og der derfor var en masse der skulle ordnes. Det var fedt at få lov at takke hende selv for vores meget dejlige ophold på hendes lækre hotel. Klokken 13.00 tjekkede vi ud, da vi først skulle med et fly klokken 19.00, spiste vi frokost på hotellet for sidste gang. Vi fik tjekket vores bagage ind i god tid i lufthavnen, og inden længe gik turen til Danmark.

24 timers senere var vores rejse overstået, og det var dejligt at komme hjem til vores børn igen.

Vi siger 1.000 tak til alle, der har sponseret vores rejse.