Forside      Profil      Kontakt      Afstemning      Nyhedsbrev      SiteMap      Søg

Bryllup&Fest

Frederikssundsvej 60e

2400 København NV

 

Tlf. 35 853 854

Bryllup om en måned? Pilates skaber hurtige og synlige resultater

  

 

Brylluppet er om fem uger, og du har ikke lige nået at få strammet mormor-armene op eller lave de ekstra mavebøjninger, så kjolen sidder perfekt. Det stresser dig yderligere, men frygt ej. Du kan stadig nå at træne dig fit til kjolen – også selvom der bare er par uger til. Tricket? Pilates.

 

Tekst og foto: Natasja Gosch

 

 

Træner du ti gange, vil du se resultater. Det er da til at forstå. Catherine Dréano Brøndum har undervist i pilates gennem 13 år og ved alt om pilates, og hvordan det hjælper både krop og sind – specielt op til et bryllup, hvor stressen er på sit højeste.

 

"Når du træner pilates, er der meget koordination og vejrtrækning. Det træner direkte på din kropsholdning og vi får en god tilstedeværelse. Du bliver friskere og gladere, og træningen skaber nærvær og tilstedeværelse. Det afstresser dig og giver overskud til at slippe bekymringerne i hverdagen og den stressede bryllupsplanlægning," fortæller Catherine Dréano Brøndum.

 

 

 

Catherine Dréano Brøndum fortæller, at pilates giver synlige resultater efter kun ti gange træning. Men det kræver til gengæld, at du træner mindst to gange om ugen og eventuelt får noget hjælp, så du ikke træner forkert.

"Hvis du vil se hurtige resultater, er det vigtigste, at du træner to gange om ugen. En gang er ikke nok. Så har du fem uger og kan træne to gange om ugen, vil du kunne se resultater. Du kan også gøre det tre gange om ugen og kombinere en personlig træning med en holdtræning og en træning derhjemme."

Det handler altså om at træne intensivt, hvis du vil se hurtige resultater.

"Jo mere intensivt du træner, jo hurtigere resultater. Med intens træning af både pilates og kondition vil du sagtens kunne se et hurtigt resultat."

 

 

 

Når brudekjolen er hængt i skabet, kan det være svært at finde motivationen frem til at træne 3-5 gange om ugen. Her er Catherine Dréano Brøndums bedst råd simpelthen at holde fast:

"Se det som en del af en livsstil. Ellers kan det være du står i samme situation om tre måneder og skal begynde forfra. Det er ikke sikkert, du skal træne lige så meget, men i hvert fald to gange om ugen. Se på, hvad har træningen givet mig?"

 

 

Fakta 

Cathrine Dréano Brøndum har undervist igennem 13 år og er uddannet i Danmark og New York i pilates og som professionel moderne balletdanser. Se mere om Catarine på www.naturalbodydesign.com.

 

Tre nemme øvelser:

Øvelse 1: 

 

 

 

Læg dig fladt på ryggen. Hælene klemmes godt sammen, og sug navlen mod rygsøjlen. Hænderne er på ydersiden, og fingerspidserne er nede på det bløde lår. Træk vejret ind, og tag hagen mod brystet, kom op og kig mod navlen. Kom op og ned skiftevis i rolige bevægelser.

 

Øvelse 2:

 

 

Læg på ryggen, og bøj knæene. Fingerspidserne sættes på knæene. Træk vejret godt ind, og hold skuldrene nede og navlen mod rygsøjlen. Og løft dig op langs lårene med fingerspidserne i små og rolige bevægelser. Hver gang du løfter dig op, trækkes maven længere ind. Tænk fingrene op i knæene. Op og ned.

 

Øvelse 3:

 

 

Stil dig i en planke med albuer i gulvet og på tæerne. Det er vigtigt at strække godt ud i kroppen og spænde i mave og balder. Sørg for at hold dig helt lige i hele kroppen. Så løfter du først højre ben op og derefter venstre ben. Sådan fortsætter du.

 

Hvad så efter brylluppet?

 

Kun ti ganges træning giver resultat